Michael Sandsjö: Därför lyckades inte miljardären rädda Teknikmagasinet

Turerna kring Teknikmagasinet har varit många. Länge såg det ut som att den spektakuläre ägaren Peter Gyllenhammar skulle få ordning på finanserna, men den stora verkligheten kom emellan. Föga förvånande. I stället för att reparera mobiler borde den rödgula kedjan ha funderat på vad dagens kunder egentligen förväntar sig av en modern retailer.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

I början av mars för två år sedan gick det något av ett halvt sus genom svensk retail.

Hårt anfrätt av den nya tiden stod Teknikmagasinet på ruinens brant – då kliver en mytomspunnen miljardär in och förändrar allt.

”Jag tror verkligen att det finns förutsättningar för att skapa en stabil verksamhet som kan ägna sig åt tillväxt i stället för att tvingas till återkommande brandkårsutryckningar”, sa Peter Gyllenhammar till Market den gången.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...