Lars Welin: Rekordkvartalet – hatten av för Willys

Axfood inleder 2019 urstarkt – med ett första kvartal i toppklass. Även utan påskförsäljningen. Willys presterar exceptionellt bra samtidigt som e-handeln rusar.
Text: Lars Welin
Annons:

Det är svårt att inte ta till superlativer när man tittar på siffrorna för Axfoods första tre månader.

Förväntningarna på bolaget är förvisso höga, men alla i branschen vet att med en rörlig påsk så är det först efter andra kvartalet som utfallet kan jämföras på riktigt, med föregående år och med andra aktörer.

Men samtidigt, Axfoods prestation ser ut att vara svårslagen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...