Lars Welin: Nätet ritar om butikskartan – och öppnar för tronskifte

Dagligvaruhandeln har alltid varit beroende av kundunderlaget i närheten av butiken. Få människor är villiga att göra en omväg för att handla mat.
Text: Lars Welin
Annons:

De flesta handlar nära bostaden, arbetsplatsen eller längs den dagliga färdvägen till och från jobbet. För ett veckoinköp åker en del till en större butik.

Så har svenskarnas inköpsmönster sett ut under de senaste 40 åren.

Men e-handeln med mat kan bli en brytpunkt som ändrar detta mönster.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...