Andreas Dyrberg Skog: Dubbelsmällen kan få e-handelskurvan att vända ner

E-handeln trotsar coronakrisen och växer starkt. Men är det läge för succérubriker? Kanske riskerar framgångarna att få en tung baksmälla.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Den fysiska sällanköpshandeln går på knäna under coronapandemin. Gator, köpcentrum och butiker gapar tomma på kunder. Nyheterna om rekonstruktioner och kriser avlöser varandra.

Samtidigt kämpar delar av e-handeln med det motsatta – att klara av att möta anstormningen av kunder.

Den senaste E-barometern tyder på ett rejält e-handelslyft under corona. Handeln i mars bedöms ha växt med 32 procent jämfört med februari och alla delbranscher visar tvåsiffriga tillväxttal.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...