Agneta Renmark: ”Du förstår, Åhlens.se är en helt annan verksamhet än varuhuset”

Text: Agneta Renmark
Annons:

Agneta Renmark är frilansjournalist och skriver regelbundet för Market.

Det där med att skapa sömlösa upplevelser mellan den digitala och fysiska butiken är inte enkelt. Exakt hur mycket företagsprosan kan skava med verkligheten blev jag varse för ett par veckor sedan på Åhléns.

Veckan innan hade jag hittat en snygg vinterkappa på åhlens.se som jag slog till på och hämtade ut i varuhuset. Väl hemma framför spegeln insåg jag att modellen var fel. Det var bara att packa ned kappan i påsen igen tillsammans med fraktsedel och retursedel – och gå tillbaka till samma kassa där jag hämtat ut paketet.

”Var har du kvittot?”

Av tonen och kroppsspråket hos säljaren att döma var det jobbigt att jag alls kom .

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...