Agneta Renmark: Att slopa reahetsen har aldrig känts så rätt

Black Friday. Det är ett bra namn på en dag som verkligen är svart ur ett hållbarhetsperspektiv – inte bara vad gäller klimat och miljö utan även rent företagsekonomiskt. Varför inte låta corona-året 2020 bli vändpunkten för den urartade köpfesten?
Text: Agneta Renmark
Annons:

Handeln varnar för trängsel på Black Friday. Bara under de första dagarna av reaveckan, som når sitt crescendo i morgon, har mängden corona-oroliga samtal till Handelsanställdas förbund mer än fördubblats.

”Det här med trängsel och köbildning kan ju näppeligen komma som en överraskning.”

Många av dem som jobbar inom handeln är bekymrade för både sin egen hälsa och för kraftigt ökad smittspridning som en oönskad julklapp till oss alla.

Men det här med trängsel och köbildning kan ju näppeligen komma som en överraskning för någon. Om man lockar och pockar med både saftiga och sockrade erbjudande är det helt enkelt många som nappar, det är ju det som är hela syftet med den här köpglada fredagen.

Men i år är den inte så glad. Och frågan är om den någonsin varit det.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...