Rekryteringsföretag hakar på Black Week: ”Lever och andas e-handel”

Bojkottare eller ej – de flesta hajar nog inte ens till längre när ett nytt erbjudande dyker upp under denna hektiska vecka. Men nu har det något otippade rekryteringsföretaget E-commerce recruit hakat på kampanjen.
Text: Fanny Hällegårdh
Annons:

– Det här är den enskilt största händelsen inom e-handel under året, och som ett företag som lever och andas e-handel kändes det helt naturligt att vara med, säger Sanny Malmberg, en av initiativtagarna till E-commerce recruit.

Black Week-kampanjen vågar företaget kalla unikt.

– Jag vet i alla fall vet i alla fall inget annat rekryteringsföretag som arbetar med den här typen av kampanjer, därför känner vi oss rätt unika.

Han tror att det kan komma bli allt vanligare att fler aktörer utöver handeln börjar med liknande kampanjer för att marknadsföra sina tjänster.

– Ja men det tror jag absolut, det man ser varje år är att ännu fler anammar konceptet och att spelytan breddas. Kanske blir det allt vanligare att business to business och företag som oss deltar i kampanjerna.

Men har man en Black Week-kampanj borde man väl också sänka priserna? Det har företaget också gjort, och under veckan får nya kunder som vill ta del av deras rekryteringstjänster 30 procents rabatt.

– Naturligtvis vill vi också passa på att förmedla vad vi erbjuder och få in nya kunder med detta. Då tänker vi att det här ett attraktivt erbjudande.

Black Friday har stundvis fått kritik för att ha missvisande reor där priserna smyghöjs i förväg för att därefter rabatteras. Företaget vill vara tydliga med att de inte tar höjd i sina prissättningar, trots att priser i rekryteringsbranschen tenderar att kraftigt variera beroende på tjänsten det rör sig om.

– Jag hörde senast i går på nyheterna att åtta procent av alla företag bedriver fulkampanjer. Vi vill vara tydliga med att vi tar avstånd ifrån detta.

Sanny Malmberg är snabb att påpeka att han inte vill smutskasta Black Friday för den sakens skull. Tvärtom lyfter han fenomenet.

– E-handel har numera verkligen satts på kartan i Sverige, och vi förknippar Black Friday väldigt starkt med e-handeln. Tittar man några år tillbaka var det några av de största företagen inom e-handel som satte trenden och startade upp det hela.

Samma ämne:
Loading...