Så förvandlar du en missnöjd kund till din bästa kompis

Det är inte lätt att hantera missnöjda konsumenter men med rätt handledning kan en grinig kund lämna butiken glad och tillfreds – med en extra vara under armen. Så här lyckas du.
Text: Pontus Nyman, Mikael Sydner
Annons:

En missnöjd kund är resultatet av olika förväntningar på produkter, tjänster eller bemötande. För att komma till rätta med problemen är det viktigt att förstå kundens förväntningar.

– Ofta har en arg kund gått och ruvat på sakerna ganska länge och tagit sats för att ge uttryck för något som man är missnöjd med, säger Robert Eriksson, grundare av Daymaker, som mäter och analyserar kundupplevelser.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...