Fimpa tristessen – så här skapar du kreativa möten

Gör slut med ineffektiva möten där deltagarna fipplar med mobilerna eller sitter och tänker på annat i takt med att syret tar slut. Mötesexperten Åsa Lindell vet hur man skapar förutsättningar för framgångsrika möten som får energin och kreativiteten att flöda.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Åsa Lindell har en mångfacetterad karriär bakom sig, som bland annat miljöchef, styrelseledamot, entreprenör, författare och kommunikationschef inom storbolag som Lindex, Stena Line och Schenker. I dag driver hon företaget Meetmarket, som erbjuder tjänster inom möteskultur och mötesledning.

Vare sig du gillar det eller ej så är möten ofta en nödvändig del av jobbet. Omkring en tredjedel av all arbetstid går åt till möten. En del är bra, andra är ineffektiva och kostar både tid, ork och pengar.

– De undersökningar som gjorts visar att ungefär hälften av alla möten är ineffektiva. Ett vanligt företag med 100 anställda lägger ned omkring 18 miljoner kronor på möten varje år, bara räknat på lönekostnaden. Det innebär att de lägger nio miljoner kronor på ineffektiva möten, säger mötesexperten Åsa Lindell.

Ofta handlar det om dåliga förberedelser och att syftet med mötet är otydligt.

– Tydlighet, struktur och en välkomnande start gör enorm skillnad. Hela syftet med mötet är ju att skapa delaktighet och synergier på vägen mot ett gemensamt mål.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...