Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Logistik

Postnord tar konsumenterna till hjälp – för att komma till rätta med branschproblemet

Publicerad: 17 september 2021, 06:00

En liten mugg paketerad med mycket luft och emballage.

Foto: Getty Images

70 procent av svenskarna tycker att paket med varor de köpt online är onödigt stora och innehåller för mycket luft. För att öka medvetenheten om problemet tar Postnord nu hjälp av konsumenterna. ”Ingen vet bättre än den som köper varan”, säger Peter Hesslin, chef för e-handel.


Ämnen i artikeln:

Postnord

Diskussionen om onödigt stora paket som innehåller för mycket luft när det gäller e-handelsleveranser är inte ny. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Postnord

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev