Logistik
Postnord tar konsumenterna till hjälp – för att komma till rätta med branschproblemet
Publicerad: 17 september 2021, 06:00
En liten mugg paketerad med mycket luft och emballage.
Foto: Getty Images
70 procent av svenskarna tycker att paket med varor de köpt online är onödigt stora och innehåller för mycket luft. För att öka medvetenheten om problemet tar Postnord nu hjälp av konsumenterna. ”Ingen vet bättre än den som köper varan”, säger Peter Hesslin, chef för e-handel.
Ämnen i artikeln:
PostnordDiskussionen om onödigt stora paket som innehåller för mycket luft när det gäller e-handelsleveranser är inte ny.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.