Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Logistik

Mio förfinar sitt drive thru-erbjudande: ”Kunden ska inte känna sig utsatt för risk”

Publicerad: 9 april 2020, 08:30

Möbelkedjan Mio relanserar nu sin nygamla tjänst med drive thru i alla sina 70 butiker och kunden kan få leveransen direkt in i bilen.


Ämnen i artikeln:

HeminredningMioDetaljhandelnCorona

Mio ser att coronasituationen ökar trycket på att skapa leveransalternativ som kräver minimala fysiska möten.

– Hos oss har "hämta i butik" alltid varit ett av våra absolut bästa leveransalternativ. Kunderna har i det leveransalternativet också kunnat få hjälp med utbärning till bilen eller släpet. Det vi gör nu är att vi kallar det här komplementet "drive thru" och gör det valbart på mio.se, förklarar Björn Lindblad, vd, och påpekar att med det här leveransalternativet behöver kunden inte ens lämna sina fordon, utan får leveransen direkt till bilen.

– Vi befinner oss i en situation som är svår för oss alla. Genom att dedikera tid till utbärning underlättar det leveranser utan att kunden ska känna sig utsatt för en risk, säger Björn Lindblad.

Leveransen sker på lastzonen utanför Mios butiker eller utanför varuutlämningen.

Läs mer: Mios vd om: • Hacket i tillväxtkurvan • Satsningen på tjänster • Marknadsplatsen

Marie Hillblom

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News