onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Logistik

Hållbart hela vägen till kunden – så ska även sista milen bli grön

Publicerad: 4 juni 2021, 08:40

Snabbt, gratis och fossilfritt. Under de senaste åren har en uppsjö av last mile-aktörer dykt upp som utlovar just detta. Men går ekvationen att få ihop? Svaret är: Kanske. Men det kräver att branschen går ’the extra mile’.

Ämnen i artikeln:

InstaboxBudbeeEkonomiDetaljhandeln

HP

Helen Preutz

helen.preutz@bonniernews.se


Enligt Post och Telestyrelsens rapport Svensk Postmarknad 2019 får paketombuden allt svårare att ta emot den ökande mängden paketförsändelser, vilket kräver nya alternativa leveranslösningar. Detta har gett upphov till en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev