Logistik
Därför ska du omfamna returerna: ”Jobba med kunden – inte mot den”
Returer är något som ofta skapar huvudvärk för både företag och konsumenter. Men det finns mycket att vinna på att betrakta returer som något mer än bara haverier i logistiken. ”Kunder som returnerar kan vara både lojala och lönsamma”, säger Izabel Östgren, COO på Noa Ignite. I del åtta av Markets e-handelsskola ger hon – och returfenomenet Lyko – sina bästa råd om hur du bör förhålla dig till returfrågan.
Publicerad: 15 november 2022, 08:23
Izabel Östgren, COO på Noa Ignite, ger råd om returhantering i Markets e-handelsskola Foto: Getty och Pernilla Winteraelv
Strategier, konvertering, tillväxt och lojalitet är begrepp som ofta hamnar högt på agendan i den dagliga ruljansen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.