Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Logistik

Årets julhandel blir ingen lek – så agerar kedjorna: ”Säljer vi slut går det inte att beställa nytt”

Publicerad: 13 oktober 2021, 05:52

World of Toys har redan fyllt butikerna med varor.

Foto: Helen Preutz

Julklappar står för över en femtedel av leksakshandelns årsomsättning. Men logistikkaoset hotar att lägga sordin på den viktiga perioden. Market har pratat med tre kedjor om hur de agerar för att rädda julen.


Ämnen i artikeln:

Lek och hobbyMedia, lek och nöje

Leksaksbranschen är den bransch som är mest beroende av julhandeln. Enligt siffror från SCB kommer 22 procent av branschens årsomsättning från decemberförsäljningen. Men många handlar julklappar betydligt tidigare än så. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev