Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Westfield Mall of Scandinavia lanserar digifysisk liveshopping: ”Nytt sätt att interagera med vår publik”

Publicerad: 8 november 2022, 09:36

Torsdag den 10 november är det premiär för nya konceptet.

Foto: Pressbild

På torsdag 10 november lanseras den nya plattformen The Westfield Extra Live. Det gör att Mall of Scandinavia blir det första av Westfields köpcentrum som använder sig av den digifysiska shoppingen.

Ämnen i artikeln:

Unibail-Rodamco-Westfield

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Torsdag 10 november kommer komikern Keyyo vara på plats i Westfield Mall of Scandinavia för att presentera utbudet i köpcentrumets nya satsning.

LÄS OCKSÅ: Tronskiften: Här är Sveriges största köpcentrum och handelsområde

Det handlar om digifysisk liveshopping som produceras av Bonnier News och där Firework står för tekniken. Firework är experter inom videoformat som kombinerar livestream och shopping.

– Firework är stolta och glada över att Unibail-Rodamco-Westfield har valt oss som global partner. Vi ser fram emot att tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield utveckla framtidens phygital plattform, för både shopping och live streamingvideo, äger Krister Karjalainen, vd för Firework i Norden, i ett pressmeddelande.

Satsningen har fått namnet The Westfield Extra Live, och innebär att det blir det första köpcentrumet av Westfield i världen som presenterar den digifysiska plattformen för shopping och underhållning.

– Vi utmanar oss ständigt för att skapa framtidens platser och arbetar kontinuerligt för att skapa upplevelser och levande möten i våra fysiska och digitala miljöer. Vi har tidigare arbetat med mer klassisk liveshopping men vill bjuda våra besökare på en ännu bättre digifysisk upplevelse, och genom det nya formatet tar vi steget mot en ytterligare integrerad underhållning- och shoppingupplevelse. Med The Westfield Extra Live har vi hittat ett nytt sätt att interagera med vår publik och att engagera inom specifika teman - genom att lyfta fram våra hyresgästers fantastiska utbud på ett helt nytt sätt, säger Catarina Johansson Tosic, marknadschef på Unibail-Rodamco-Westfield, i en kommentar.

Artisten Theoz kommer också finnas på plats och premiärspela musik från sitt nya album som släpps i samband med liveshoppingen.

De strömmade sändningarna kommer att ske under tre olika datum med tre olika teman, 10 och 24 november samt 15 december. De temana som förekommer är Fantastisk underhållning, Handla smart och Julklappstips.

– Det är jätteroligt att få producera den här typen av modigt och modernt innehåll som känns helt i linje med framtiden. Vi är stolta över förtroendet att skapa detta tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield och Firework, säger Pär Carlsson, affärschef liveshopping, Bonnier News.

LÄS OCKSÅ: Kristin Hars om livsavgörande beslutet: ”Fick en påminnelse om vad som är viktigt i livet” 

 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev