Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

ÖoB har värvat en miljon medlemmar – på ett år: ”Tack vare medarbetarna”

Publicerad: 21 april 2020, 05:13

En miljon medlemmar – på ett år. Det är facit för ÖoB:s kundklubb. ”Medarbetarna i våra varuhus är framgångsfaktorn”, säger den kommersiella chefen Fredrik Johanson.


Ämnen i artikeln:

VaruhusÖoBKundklubb

Läs mer: Snart är ÖoB redo att lansera sin kundklubb: ”Vi är igång i mindre skala”

För ett år sedan lanserades Lågprisklubben. ÖoB:s kundklubb har nu en miljon medlemmar.

– Lågprisklubben har haft en explosionsartad start och vi har fått mycket positiv respons från våra medlemmar. Det är ett tecken på att våra erbjudanden uppskattas och att klubben ger ett mervärde till våra lojala kunder, säger Fredrik Johanson som menar att medarbetarna ute i varuhusen spelar en viktig roll för framgången.

– Varje varuhus har en egen kundklubbsambassadör som har lyssnat på kunderna, genomfört lokala arrangemang och tillsammans med teamet rekryterat medlemmar. Det är tack vare dem som vi har lyckats nå så långt på kort tid.

Medlemskapet är både kort- och kostnadsfritt.

– Kundklubben ger oss också en viktig bas till kundinsikter som gör att vi kan bli ännu mer relevanta i våra kundkontakter och fortsätta vår digitaliseringsresa, säger Fredrik Johanson.

Läs mer: ÖoB:s kundklubb lanseras på bred front: ”Redan 300 000 medlemmar”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

VaruhusÖoBKundklubb

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News