Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Nätjätten är här – nu har Amazon lanserat sin svenska sajt

Publicerad: 28 oktober 2020, 06:41

Foto: Daniel Norman

Spekulationerna är över. Amazon har nu lanserat sin svenska nätbutik.


Ämnen i artikeln:

VaruhusAmazon

Läs mer: Fem experter – då kommer Amazon: ”Märka när de slår på stora trumman”

I början på augusti bekräftade Amazon att att de planerade att släppa sin e-handel i Sverige under domänen amazon.se.

Sedan dess har det spekulerats kraftigt i när själva lanseringen skulle ske. Många har pratat om att strax före Black Friday eller i god tid inför julhandeln.

I dag lanserar nätjätten sin svenska sajt.

– Vi är glada över att slå upp dörrarna för Amazon.se och erbjuda svenska konsumenter ett urval på fler än 150 miljoner produkter, varav tiotusentals kommer från lokala svenska företag, säger Alex Ootes, vice president för europeisk expansion hos nätjätten.

– I dag markerar bara startskottet för Amazon.se, vi kommer att arbeta hårt för att vinna svenska konsumenters förtroende genom att bygga vidare på produktutbudet, hålla låga priser och erbjuda en bekväm shoppingupplevelse de kan lita på, fortsätter han.

På sajten framgår det också att de flesta paket levereras med Postnord. I ett pressmeddelande utlovar Amazon svenskarna fri frakt för beställningar över 229 kronor, bekväma returer och en svensk kundtjänst.

Oavsett om kunden handlar via mobil, app eller dator vill nätjätten erbjuda en bekväm upplevelse.

Läs mer: Amazon bekräftar uppgifterna – är på gång att lansera en svensk sajt

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

VaruhusAmazon

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News