onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Kungsängen flyttar in hos Åhléns: ”Något helt nytt och spännande för oss”

Publicerad: 27 maj 2020, 07:55

Kungsängen flyttar in i två av Åhléns varuhus. ”Jag tycker verkligen att våra varumärken passar bra ihop”, säger marknadschef Anna Björkegren.

Ämnen i artikeln:

VaruhusButikskonceptMarknadsplatsÅhlénsKungsängenGalleriaHeminredning

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Läs mer: Sängkedjan mot strömmen – därför växer Kungsängen när konkurrenterna lägger ner

Kungsängen har flyttat in i Åhléns varuhus i Nordstan i centrala Göteborg och i köpcentrumet Allum i Partille.

– Jag tycker verkligen att våra varumärken passar bra ihop och tror att kunderna kommer känna att det är naturligt att hitta oss inne i Åhléns varuhus, säger Anna Björkegren.

Kedjan ser det här som ett sätt att möta nya kundgrupper.

– Vår yta i varuhusen kunde inte vara bättre, och både Nordstan och Allum är väldigt attraktiva områden för oss. Att vara en del av ett större koncept är helt nytt och väldigt spännande för oss på Kungsängen. Vi är vana att driva våra egna butiker i egen regi men nu får vi chans att dra fördelar av det som Åhléns har att erbjuda med sin stora kundgrupp och folkkära varumärke, säger regionchef Nicklas Thuvesson.

Åhléns tar emot Kungsängen med öppna armar.

– Vi är glada att välkomna Kungsängen som ett helt nytt varumärke och erbjudande för Åhléns och som nu finns tillgängligt för våra kunder i utvalda varuhus och även online som en del av vår nya marknadsplatsstrategi. I och med detta breddar vi vårt erbjudande ytterligare för att våra kunder ska kunna både inspireras och lösa fler kundbehov hos oss, säger marknads- och försäljningschef Cecilia Mortimer Meurling.

Läs mer: Stor intervju: Gustaf Öhrn om kundraset, nedskärningarna – och tuffa budskapet till fastighetsägarna

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev