Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Köpcentrumjätten fixar förfesten inför Mello-finalen: ”En självklarhet”

Publicerad: 3 mars 2020, 12:55

På lördag går finalen av Melodifestivalen av stapeln i Friends arena i Solna. Förfesten har redan dragit igång – hos grannen Westfield Mall of Scandinavia. ”Vi vill bjuda våra besökare på en riktig uppladdning”‚ säger Amanda Larsson, kommunikationschef hos ägare Unibail-Rodamco-Westfield.


Ämnen i artikeln:

UpplevelserUnibail-Rodamco-Westfield

Westfield Mall of Scandinavia storsatsar på Melodifestivalen. Köpcentrumet kör fest hela veckan lång inför finalen i Friends arena på lördag.

– I och med skiftet till Westfield, har vi fått ett allt större fokus på att erbjuda våra besökare storslagna upplevelser. Eftersom vi dessutom har ett nära samarbete med Arenastaden och Friends Arena, var det en självklarhet för oss att gå in som partner för årets Melodifestivalturné. Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda alla ”Mello-fans” en förstärkt festivalupplevelse hos oss, säger Amanda Larsson till Market.

Westfield Mall of Scandinavia vill bjuda besökarna på en riktig uppladdning inför finalen.

– Vi anordnar därför aktiviteter och underhållning för hela familjen. Alltifrån tävlingar där man kan vinna biljetter till fredagen genrep, musikquiz till unika festivalerbjudanden och överraskningar runt om i centret, berättar Amanda Larsson.

Temaveckan kommer att synas i butikerna också.

– Vi vill att det ska märkas att det är Mello-fest. Vi har därför bland annat dekorerat våra butiksentréer i detta tema och vi kommer även att ha förmånliga erbjudanden runt om i centrumet.

Hur uppmärksammar ni den stora finalen på lördag?
– Vi börjar dagen med en storslagen välkomstfest, samtidigt som övriga aktiviteter fortlöper, säger Amanda Larsson.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News