Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Kedjan pausar sociala medier – för att inte locka fler till butikerna

Publicerad: 2 november 2020, 13:46

Åhléns Outlet tar en paus från sociala medier. ”Vi vill undvika att stimulera handeln ytterligare”, skriver kedjan i sociala medier. Bakgrunden är givetvis Folkhälsomyndighetens tuffare rekommendationer.


Ämnen i artikeln:

VaruhusSociala medierÅhléns OutletCorona

Läs mer: Myndigheterna avråder från butiksbesök i ytterligare tre län för att stoppa smittan

Antalet smittade av coronaviruset har ökat kraftigt i Sverige den senaste tiden.

Folkhälsomyndigheten har, tillsammans med regionerna, skärpt sina rekommendationer i fem län. Bland annat uppmanas boende där att undvika inomhusmiljöer som butiker och köpcentrum.

Det får Åhléns Outlet att agera.

”På grund av Folkhälsomyndighetens nya rekommendationer om att undvika besök i butiker kommer vi under en tid pausa alla inlägg här på sociala medier. Vi rättar oss efter de rekommendationerna som är och tillsvidare är våra varuhus öppna som vanligt, men vi kommer inte posta inlägg allt för att undvika att stimulera handeln ytterligare”, skriver kedjan i sociala medier.

Åhléns Outlet finns i dag i Örebro, Sundsvall, Södertälje, Västerås och Norrköping. Dessutom finns en pop up hos Åhléns i Sicka köpkvarter i Nacka.
18 november öppnar kedjan på Väla utanför Helsingborg.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News