Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Jula tar klivet in i modehandeln – blir delägare i comebackande Joy

Publicerad: 7 juni 2021, 08:31

Jula Holding blir delägare i nylanserade Joy. Hur stort innehavet är framgår inte men det handlar om ”en mindre del” erfar Market. ”Det känns väldigt spännande att ge sig in i konfektionsbranschen”, säger Joachim Frykberg, vd för Jula Holding.


Ämnen i artikeln:

ModeVaruhusJoyJulaInvesteringar

Läs mer: Joy är online igen – ett år efter konkursen: ”Det är nu det riktiga arbetet börjar”

I slutet på maj lanserade Joy sin nätbutik – en omstart för ett inarbetat varumärke och med en stor skara förväntansfulla kunder.

– Det här är en attraktiv investeringsmöjlighet och vi ser att det finns ett tydligt utrymme på marknaden. Företaget har redan upparbetade tillgångar i form av kunddatabas, varumärken och produkter och vänder sig dessutom till en målgrupp där vi ser en stor potential. Vi tror också väldigt mycket på personerna bakom företaget, Åsa, Anna och Sofia, och deras starka entreprenörsanda, säger Joachim Frykberg i en kommentar.

En gemensam nämnare för bolagen är tron på att det finns många affärsmöjligheter inom segmentet kvinnor över 45 år.

– Vi har fått en fantastisk partner och delägare i form av Jula Holding. Vi ser stora möjligheter till samverkan mellan Jula, Hööks och Joy, säger Joys vd Anna Ullman Sersé och fortsätter:

– Vi har en stor gemensam kundgrupp och präglas alla av en stark entreprenörsanda. Vi är modiga och delar samma värderingar.

Julas ägare Karl-Johan Blank hoppas kunna tillföra mer än bara kapital i det här samarbetet.

– Bolagen har en tydlig samsyn på företagande och vi ser stora möjligheter att tillsammans stärka verksamheterna. Dessutom har vi en stark tro på de innovativa lösningar inom e-handel som Joy står för, säger han.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News