Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Jula dubbelfirar - 40-årskalas och tre miljoner medlemmar i kundklubben

Publicerad: 31 oktober 2019, 09:29

Foto: Daniel Norman

Jula har sprängt tremiljonersvallen i sin kundklubb. ” Att ha en så stor kundklubb är en enorm bas till kundinsikt, som vi använder för att skapa ännu bättre lösningar för våra kunder”, säger Martin Poldahl, loyalty manager på Jula.


Ämnen i artikeln:

VaruhusJulaKundklubb

Jula startade sin kundklubb i september 2011. Året efter hade klubben en miljon medlemmar och Jula Club utsågs till vinnare i kategorin Årets kundklubb på Retail Awards.

Nu räknar Jula in över tre miljoner medlemmar i kundklubben och ser det som ett tydligt kvitto på att man arbetar på rätt sätt med sitt lojalitetsprogram.

– Vi siktar högre, det handlar om att hela tiden öka relevansen i alla kontakter med oss, säger Martin Poldahl i ett pressmeddelande och hoppas att medlemsantalet fortsätter att stiga.

Jula trycker på att man har ett långsiktigt kundfokus och jobbar med att paketera så många olika delar av kundupplevelsen som möjligt på ett enkelt och tydligt sätt. Klubbmedlemmarna får förmånliga erbjudanden och bonusar, nyheter och tips som ska underlätta köpupplevelsen. I en app kombinerar Jula dessa funktioner med mer personaliserad information.

I helgen firar Jula med erbjudanden i butikerna. Det blir kaffe och tårta till kunderna, som dessutom utmanas i en hemmafixtävling.

Jula firar i år sitt 40-årsjubileum. Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget.

Läs mer: Trots svajig konjunktur – Jula storsatsar på nya varuhus: ”Tror på fortsatt tillväxt”

Marie Hillblom

Ämnen i artikeln:

VaruhusJulaKundklubb

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News