Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Här testar Åhléns nytt format för outletkonceptet – flyttar in i ordinarie varuhus

Publicerad: 24 oktober 2019, 08:21

Foto: Kalle Östgren

Åhléns vill öppna upp sina ytor för andra. I varuhuset i Sickla köpkvarter i Nacka får kedjans outletkoncept ta en del av ytan.


Ämnen i artikeln:

VaruhusButikskonceptÅhlénsÅhléns Outlet

Läs mer: Åhléns planerar för fler outlets nästa år: ”Jobbat igenom en ny strategi”

– Vi är glada att nu få möjligheten att testa ett nytt format och läge, denna gången som pop up i Åhléns varuhus i Sickla, säger Stina Klaesson, vd för Åhléns Outlet.

450 kvadratmeter på gatuplan i varuhuset kommer att göras om till en outlet. Konceptet är detsamma som i de fem outlets som Åhléns redan öppnat men i mindre format.

– Vi har på ett drygt år öppnat fem varuhus och sett ett ökande intresse från våra Stockholmskunder att öppna något närmare Stockholm, säger Stina Klaesson.
Premiären sker 21 november.

Läs mer: TV – exklusiv intervju: Åhléns vd om satsningen på ett outlet-koncept

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News