Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Här är nya Cdon: ”Vi vill att våra kunder ska känna sig omhändertagna”

Publicerad: 5 november 2019, 08:04

Cdon lanserar en ny varumärkesidentitet för att öka tydligheten och bli mer enhetlig i kommunikationen. ”Ska förmedla en välkomnande känsla”, säger marknadschefen Henrik Jarl.


Ämnen i artikeln:

VaruhusCdon

Cdon vill stärka sin position som att Nordens ledande marknadsplats.

Som ett led i det lanseras en ny varumärkesidentitet vilken ska bidra till en ökad tydlighet och en mer enhetlig kommunikation.

– Vi på Cdon ser oss själva som ett inkluderande företag och vi vill att det även ska avspegla sig i varumärket. Den nya varumärkesidentiteten ska öppna upp för samhörighet och förmedla en välkomnande känsla. Vi vill att våra kunder ska känna sig omhändertagna, säger Henrik Jarl.

Namnet är emellertid detsamma.

– Det speglar vårt arv och nu laddar vi vårt varumärke med rätt värden för att spegla vägen framåt

Cdon har också inlett ett samarbete med Acne. En första kampanj sker i samabnd med Singles Day och Black Friday.

– Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete, där Acne ska stötta och accelerera det kreativa genomförandet i våra kommande kampanjer. Det ska bli spännande att se hur nya och trogna kunder tar emot vårt nya kampanjkoncept “Means a great deal”, säger Henrik Jarl.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

VaruhusCdon

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev