Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

En halv miljon köp har gjorts via Biltemas egen click & collect-lösning: ”Kör vårt race”

Publicerad: 18 november 2020, 06:36

I början av året började Biltema rulla ut tjänsten sin egen click & collect-lösning brett. Redan har en halv miljon köp gjorts med tjänsten.


Ämnen i artikeln:

VaruhusBiltemaLeveranserDigitalisering

Läs mer: Biltema rullar ut click and collect-lösning brett: ”Finnas i alla varuhus under året”

Dundersuccé! Det är det ord Bilteam själva använder för att beskriva satsningen på tjänsten Köp & Hämta.

Kunden kan lägga en beställning online och två timmar senare hämta den i varuhuset.

Antal order har ökat för varje månad. Hittills har en halv miljon köp gjorts genom den.

När coronapandemin bröt ut på allvar kompletterades tjänsten med en drive in-funktion.

– Det har varit några riktigt fartfyllda år, säger marknadschef Johan Gerdevåg i en kommentar.

Förutom Köp & Hämta har tjänsten Mitt Biltema samt en ny app lanserats.

– Det har varit både utmanande och kul, och än har fler ess i rockärmen, fortsätter han och konstaterar att 2020 var ett oförutsägbart år.

– Men vi har kört vårt race och snart kliver vi ut ur året och lämnar ett av våra mest framgångsrika år bakom oss. Nu är det bara slutspurten kvar och efter årsskiftet väntar massor av nya, spännande projekt.

Läs mer: Biltema kompletterar sin click and collect-lösning med drive in: ”Självklart”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News