Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Digitalt möter fysiskt i uppdaterat MOS: ”Intresset för att visa upp sig är större än någonsin”

Publicerad: 18 oktober 2021, 08:03

Westfield Mall of Scandinavia satsar på upplevelser.

Foto: Pressbild

En ny upplevelse utlovas den som besöker Westfield Mall of Scandinavia. Förutom en uppdaterad mix av butiker och upplevelser satsar fastighetsjätten Unibail-Rodamco-Westfield även på så kallat ”digifysiska” event.


Ämnen i artikeln:

Unibail-Rodamco-WestfieldDigitalisering

Den som inte besökt Westfield Mall of Scandinavia i Solna sedan pandemins start lär ha svårt att känna igen sig. 

Sedan januari i fjol har inte mindre än 25 nya butiker öppnat, medan andra har bytt lokal eller slagit igen.

Bland nytillskotten finns bland annat butiker som Victorias Secret, Nike och Uniqlo medan bland annat e-handlaren Chiqelle planeras öppna i månadsskiftet oktober/november.

Även på upplevelsesidan har det skett förändring. Bland nytillskotten finns bland andra klätterklubben BLX Bouldering och SATS Padel medan restaurangen Miss Voon gjorde ett tillfälligt gästspel på takterassen under sommaren.

Bland dem som valt att lämna jättegallerian kan nämnas Ellos i början av 2020 och Disney som stängde i somras. 

– Vi är glada och väldigt stolta över att öppna upp dörrarna till en helt ny shoppingupplevelse nu när restriktionerna lättat för våra handelsplatser, säger Louise Ryning, Director of Operations på Unibail-Rodamco-Westfield.

Nyligen genomförde Unibail-Rodamco-Westfield en livestreamad konsert tillsammans med Lady Gaga som framförde låtar från sitt nya album Love For Sale. 

Konserten som framfördes både för publik i 21 av URW:s köpcentrum samt digitalt var startskottet för fler kommersiella samarbeten som kommer att framföras på fastighetsjätten så kallat ”digifysiska” plattform. 

- Intresset för att visa upp sig fysiskt är större än någonsin, och vi har en lång lista med partnerskap som är på ingående. Även varumärken som har sin bas i den digitala världen finner ett behov av just den fysiska närvaron, och vi ser ett ännu mer ökat intresse nu när restriktionerna lyfts, säger Ulrica Frisk-Forsman, Head of Commercial Partnerships på Unibail-Rodamco-Westfield.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev