Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Didriksons flyttar in hos Åhléns: ”Knyta ihop det digitala med det fysiska”

Publicerad: 19 augusti 2020, 07:14

Jackvarumärket Didriksons utökar satsningen på försäljningen direkt till konsument. Nu öppnas en shop in shop i Åhléns cityvaruhus i Stockholm. ”Vi vill knyta samman vår digitala satsning med den fysiska butiken”, säger Petra Sabo, chef för Direct To Consumer, DCT.


Ämnen i artikeln:

KläderButikVarumärkenVaruhus

Under våren har Didriksons utökat sin DTC-satsning genom att expandera den egna e-handeln till fler marknader.

Under sommaren har varumärket dessutom öppnat tillfälliga butiker i Smögen och Karlshamn.

Nu tas nästa steg när en shop in shop öppnas hos Åhléns city i Stockholm.

– Det personliga mötet med kunden är oerhört viktigt och får inte glömmas bort i den digitala värld vi lever i i dag. Många kunder vill fortfarande känna på materialet, prova olika storlekar och flera modeller samt få rådgivning på plats i en butik innan de gör sitt val. Därför vill vi knyta samman vår digitala satsning med den fysiska butiken och erbjuda vårt breda sortiment via fler kanaler, det kommer definitivt att stärka kundupplevelsen, säger Petra Sabo i en kommentar.

Jackor från Didriksons kommer dessutom att finnas till försäljning i ytterligare tio av Åhléns varuhus samt i kedjans e-handel.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News