Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Clas Ohlson hjälper kunderna via länk: ”Många problem kan lösas enkelt”

Publicerad: 11 november 2020, 06:48

Nu ska Clas Ohlson hjälpa kunderna via länk. En ny tjänst lanseras där de via mobiltelefonen kan få direktkontakt med kedjan specialister.


Ämnen i artikeln:

VaruhusServiceClas OhlsonTjänstefiering

Läs mer: Clas Ohlson ökar tempot – nu kan kunden hämta i butik efter en halvtimme

– Det kan handla om allt från att byta en bläckpatron till att fixa en krånglande textiltvättmaskin. Med video får vi helt andra möjligheter att guida kunderna. Många problem kan lösas enkelt på distans och med videosamtal behöver heller inte kunderna besöka en butik om de inte vill, säger kundservicechef Per Dahler i en kommentar.

Genom ett videosamtal ska Clas Ohlsons kunder kunna få hjälp av kedjans specialister vid verkstäderna i Insjön.

– Vi har de mest utvecklade egna verkstäderna på marknaden. Det är unikt att kunden kan prata direkt med dem som även lagar kundernas produkter. Vi reparerar själva alla våra produkter under eget varumärke och verkstäderna är en viktig del i hur hjälper våra kunder att leva mer hållbart, säger Per Dahler.

Tjänsten riktar sig till Club Clas medlemmar i Sverige, Norge och Finland.

Läs mer: Clas Ohlsons bakslag – försäljningen sjönk under september

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News