Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Brittiska kultserien har inspirerat ÖoB i nytt reklamkoncept

Publicerad: 18 mars 2020, 10:43

ÖoB lanserar ett nytt reklamkoncept där filmerna inspirerats av den brittiska tv-serien The Office. ”Med det bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter, säger kommersielle chefen Fredrik Johansson.


Ämnen i artikeln:

VaruhusÖoB

Smart, rolig och billig. Det är ledorden i ÖoB:s nya reklamkoncept som lanseras i dag.

– ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johansson i en kommentar.

Reklamfilmerna har inspirerats av den brittiska tv-serien The office. I den får tittarna träffa ÖoBs fiktiva kontorspersonal och den egensinnige chefen.

– Vi vill förmedla att vi är hela vardagens varuhus med en bred produktflora som ger en smartare, roligare och billigare totalupplevelse, säger Fredrik Johanson.

Alla filmer avslutas att veckan pall kommer lastad med aktuella produkter.

Filmerna, som kommer att synas i linjär tv och on demand samt i egna kanaler, har tagits fram i samarbete med reklambyrån Tillsammans ihop med FLX och Måns Herngren.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

VaruhusÖoB

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev