Köpcentrum
Arton hål och en stor stark – klockkungen tar heta sporten till city: ”Vi vill tillgängliggöra golfen”
Publicerad: 8 oktober 2021, 09:13
Som Market nyligen konstaterade fick golfen ett uppsving under pandemin. Lagom till vintersäsongen intar den nya trenden inomhus golf huvudstaden. Nya satsningen Alba Golf förlägger banorna vid populära vattenhål.
I höst öppnar Daniel Wellington-grundaren Filip Tysanders nya satsning Alba Golf på flera platser i staden. Först ut är Sturegallerian där golfrundan kan kombineras med umgänge över mat och dryck.
Ann-Sofie Svennberg, Centrumchef på Sturegallerian tror att inomhusgolfen kommer att passa gallerians målgrupp och kompletterar utbudet på ett modernt sätt.
– Vi är väldigt glada att få välkomna Alba golf till Sturegallerian och stolta att de väljer vår handelsplats för sin första etablering.
I början av december öppnar samma koncept i Dieselverkstaden i Sickla där man siktar på att arrangera företagsevent, afterwork och tävlingar.
– Det känns oerhört kul och spännande att vara med och grunda ett helt nytt koncept inom golfen. Vi på Alba vill skapa en unik atmosfär där golfen står i centrum men där umgänget, maten och drycken skapar helheten. Detta är en långsiktig satsning och jag är övertygad om att inomhusgolfen kommer växa kraftigt närmaste åren, säger Filip Tysander, medgrundare och majoritetsägare.
Henrik Berg Björnelius, vd på Alba Golf, tror att inomhusgolfen kommer att göra golfen tillgänglig för fler.
- Golf är en riktigt social aktivitet, men tröskeln för att börja kan ibland vara hög. Med Alba Golf vill vi tillgängliggöra golfen till en bredare målgrupp och vi vet att många i dag vill umgås på ett aktivitetsbaserat sätt.