Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpcentrum

Amazon om starten i Sverige: ”Arbetar hela tiden för att förbättra upplevelsen”

Publicerad: 17 november 2020, 10:49

Positiv! Så beskriver Amazon starten i Sverige. ”Vi arbetar hårt för att hela tiden förbättra upplevelsen”, säger en talesperson till Market.


Ämnen i artikeln:

VaruhusAmazon

Läs mer: Nätjätten är här – nu har Amazon lanserat sin svenska sajt

För några veckor sedan gick Amazon live med sin svenska sajt.

28 oktober lanserades den.

– De första veckorna efter lanseringen av Amazon.se har varit positiva. Vi ser att svenska konsumenter hittat bra erbjudanden inom alla produktkategorier. Vi arbetar hårt för att hela tiden förbättra upplevelsen och ser fram emot att se resultatet, säger en talesperson för nätjätten.

Amazon har drygt 150 miljoner produkter i sitt sortiment. Elektronik, kosmetika och produkter till hemmet finns bland storsäljarna hittills i Sverige.

– Det är oerhört glädjande att så många svenskar fått upp ögonen för Amazon.se och hittat fram till olika delar av det breda utbudet av produkter, säger Amazons talesperson.

Läs mer: Amazon-chefen om Prime: ”Kan inte säga när vi är redo att lansera tjänsten”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

VaruhusAmazon

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev