Få hela storyn
Starta din prenumeration
Köpcentrum
Publicerad: 2 juni 2021, 11:24
Åhléns utvecklar sitt leveranserbjudande. ”Med Instabox och Airmee ökar vi nu konkurrenskraften ytterligare”, säger logistikchef Svante Lindgren.
Åhléns ställer om sin verksamhet för att bli ett ledande företag även online.
Som ett led I det inleder kedjan nu ett samarbete kring leveranser med Instabox och Airmee.
– Med Instabox och Airmee ökar vi nu konkurrenskraften ytterligare i vårt leveranserbjudande, med snabbare och mer kundanpassade leveranser, som dessutom kommer att vara helt fossilfria inom en snar framtid vilket rimmar väl med Åhléns ambitiösa klimatmål, säger Svante Lindgren i en kommentar.
Arbetet med att utveckla leveranserna fortsätter.
– Våra tjänster ”Samma dag leverans till Stockholm/Mälardalen” och ”Nästa dag leverans till övriga Sverige” har ingått i vårt leveranserbjudande sedan flera år tillbaka och varit mycket uppskattade av kunderna i de fall där extra snabbhet har varit viktigt. Den för kunderna så uppskattade tjänsten ”Hämta i varuhus” vässas även ytterligare med en till tre dagars leverans i Stockholmsområdet och försök görs just nu med att använda butikerna som leveranshubbar, för att kunna erbjuda hemleverans inom ett par timmar till kund, säger Svante Lindgren