Etablering
Vd:n om hur Motonet ska bli en vinnare i Sverige: ”Ingen i Norden har samma utbud”
Publicerad: 30 september 2021, 05:19
Toni Stigzelius, vd Motonet
Med ett brett sortiment av produkter från lågpris till premium utmanar finska Motonet aktörer inom motorfordon, outdoor och hemmafix. Initialt siktar kedjan på tio varuhus i Sverige – men det är bara början. Här berättar vd Toni Stigzelius mer om satsningen.
Finska Motonet kan beskrivas som en blandning av Biltema, Jula och Mekonomen med inslag av XXL. Utbudet omfattar produkter och service för bil, båt, motorcykel, outdoor, hemmafix, trädgård och grill.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.