Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Systembolaget har blivit köexperter: ”Valt att vidta ytterligare åtgärder”

Publicerad: 9 mars 2021, 07:18

Foto: Gustaf Olsson

Ringlande köer utanför butikerna har blivit vardagsmat. Men statliga Systembolaget har finslipat kösystemet så att kundströmmarna flyter. ”Vi har såklart behövt vara uppmärksamma på nya restriktioner, men har också själva valt att vidta ytterligare åtgärder som vi har sett att det har behövts”, säger Sofia Brännborn, pressekreterare Systembolaget.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorSystembolagetCorona

Sedan den 10 januari har varje butik ett uträknat maxtak för antalet kunder som får visats i butiken vilket medarbetarna ska säkerställa att det efterlevs.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News