Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Succén gav mersmak – här öppnar e-handlaren sin andra fysiska butik

Publicerad: 17 augusti 2022, 05:16

Så här kommer Chiquelles butik i Täby centrum att se ut.

Foto: Pressbild

I november förra året öppnade Chiquelle sin första fysiska butik. I oktober, knappt ett år senare, är det dags för nummer två.


I november förra året öppnade Chiquelle en flaggskeppsbutik i Westfield Mall of Scandinavia i Solna. 

– När vi öppnade i Mall of Scandinavia hade vi över 500 kunder som väntade i kö i flera timmar. Det är vår första permanenta butik och det är en succé. På mindre än tio månader har den överträffat alla våra förväntningar och vi kommer att fortsätta att öppna fler butiker, säger vd Pouya Boland. 

I oktober öppnar e-handlaren en i Täby centrum, som samma månad byter namn till Westfield Täby. Butiken kommer att bli 250 kvadratmeter stor, alltså hälften så stor som den i Mall of Scandinavia vilken är 500 kvadratmeter. 

En skissbild på hur det kommer att se ut inne i Chiquelles nya butik.

Chiquelle är framför allt en e-handlare men har tagit klivet in i den fysiska världen då bolaget sett att det finns en efterfrågan på det i Skandinavien. 

– Vår huvudsakliga affär är online. Men vi vill bredda vår målgrupp och ha försäljningsställen för att locka fler kunder. Vi ser en stor efterfrågan på kvalitativa damkläder i den fysiska världen. Om vi tittar 10-20 år tillbaka så har det inte kommit några nya klädmärken på den svenska marknaden. Vi har i princip bara haft H&M, Gina Tricot, Bik Bok och Zara, säga Pouya Boland. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev