Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Starbucks eget ”tea party” rörde om – och öppnade för konkurrens

Publicerad: 17 juni 2019, 11:55

Starbucks förvärv av tekedjan Teavana 2012 och nedläggningen av företagets 380 butiker tre år senare rörde om ordentligt på marknaden. Fyra år senare kan grunden för en ny konkurrent vara lagd.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorButikskoncept

Kaffejätten Starbucks köp av högprofilerade Teavana-kedjan väckte ramaskrin bland de amerikanska tedrickarna – och köpcentrumägare.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorButikskoncept

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News