Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Sportjätten visar musklerna på Mall of Scandinavia

Publicerad: 23 augusti 2021, 06:08

Nikes nya butik på Westfield Mall of Scandinavia

I fredags slog det globala sportvarumäret upp portarna till sin nya butik på Westfield Mall of Scandinavia i Solna. Butiksöppningen blir startskottet för köpcentrumets storsatsning på sport.


Ämnen i artikeln:

Unibail-Rodamco-WestfieldSport och fritid

Som Market tidigare berättat fortsätter DTC-trenden – i synnerhet inom sporthandeln. Ett varumärke som tidigt valde att minska närvaron hos återförsäljare och i stället öppna egna lokala butiker är Nikes vars DTC-försäljning har ökat sin andel av bolagets totala försäljning rejält.

Lagom till höstterminens start slog Nike upp portarna till sin nya butik på Westfield Mall of Scandinavia i fredags. 

– I Westfield Mall of Scandinavia ser vi en stark efterfrågan av produkter inom sport och fritid, det känns därför väldigt kul att Nike äntligen öppnat upp sin butik hos oss. Nike är en jättespännande global aktör som verkligen ligger i framkant med sitt stora fokus på att bygga fysiska upplevelser i butik genom bland annat digitalisering och service utöver det vanliga, säger centrumchefen Sofia Rundström.

Enligt henne är butiksöppningen dessutom startskottet på en större satsning på sport och fritid på köpcentrumet.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News