Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Skojätten öppnar nytt flaggskepp i Gallerian: ”Utmanar oss själva”

Publicerad: 27 november 2019, 06:50

Foto: Daniel Norman

Loungeytor, gröna växter och digitala skärmar utlovas i Din Skos nya flaggskeppsbutik i Gallerian i Stockholm. ”Vi måste utveckla kundmötet”, säger Gustav Löfving, marknadschef på Nilson Group.


Ämnen i artikeln:

SkorButikskonceptDin Sko

Den nya flaggskeppsbutiker öppnar på fredag och blir kedjans största. Den 360 kvadratmeter stora butiken får ett helt nytt koncept som ska spegla den nya kommunikationsplattformen som lanserats under hösten.

– Vi gör detta för att utveckla kundmötet och utmana oss själva i hur vi kan göra det bättre. Ett sätt att göra det är att arbeta med arenan där vi möter kunderna, säger Gustav Löfving, marknadschef på Nilson Group.

I den nya flaggskeppsbutiker har man  laborerat med det fysiska rummet.

– Man ska känna sig lite mer bekväm när man provar skorna. Vi vill skapa lite lugn och ro när man provar skorna.

Susanne Gamvik, försäljningschef på Nilson Group och konceptansvarig på Din Sko beskriver butiksmiljön som "skön och avskalad" med loungeytor i jordnära färger, gröna växter och digitala skärmar.

Nytt är även att kunderna med hjälp av Din Skos personal kan betala med Klarna eller Swish direkt på golvet.

– Om du inte hittar en färg eller storlek kan våra säljare se till att du får den från en annan butik eller från vårt centrallager.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

SkorButikskonceptDin Sko

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev