Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Så ska Blomsterlandet höja upplevelsen: ”Inspiration på ett sätt vi tidigare saknat”

Publicerad: 3 februari 2021, 11:26

Genom att installera digitala skärmar i sina butiker vill Blomsterlandet höja kundupplevelsen. ”Vi blir mer snabbrörliga och relevanta i vår kommunikation”, säger marknadschefen Stephan Andersson.


Ämnen i artikeln:

HeminredningButikskonceptBlomsterlandet

Med digitala skärmar hoppas Blomsterlandet kunna ge mer kunskap och inspiration till sina kunder.

Ett pilotprojekt har genomförts i fyra butiker och nu står kedjan redo att rulla ut satsningen brett.

– Genom att installera flera digitala skärmar i butiken kan vi med rätt slags innehåll bli mer snabbrörliga och relevanta i vår kommunikation med kunden. Nu kan vi utnyttja tekniken för att kunna bjuda kunderna både på inspiration och kunskap på ett sätt vi tidigare saknat, säger Stephan Andersson.

800 digitala kommunikationsytor ska placeras ut i Blomsterlandets butiker. Utrullningen inleds nu och väntas vara klar inom två år.

– Satsningen är en del av det digitaliseringsarbete som sker inom Blomsterlandet, som även omfattar en omställning till mer digital marknadsföring. Det är också ett sätt att anpassa kommunikationen till våra kunders högt ställda förväntningar, säger Stephan Andersson.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News