Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Premiär för modekedjans nya butikssatsning: ”En modern shoppingdestination utöver det vanliga”

Publicerad: 22 september 2022, 07:40

I dag är det premiär för Gina Tricots nya konceptbutik på Drottninggatan i Stockholm.

Foto: Pressbild

I dag är det premiär för Gina Tricots nya konceptbutik på Drottninggatan i Stockholm. ”Vi tror att detta kommer tilltala vår målgrupp på ett sätt som överraskar”, säger vd Ted Boman.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Market har tidigare berättat om Gina Tricots butikssatsning i centrala Stockholm. 

Kedjan öppnar en konceptbutik med omnifokus på Drottninggatan 53. 

– Vi är mycket stolta över butiken på Drottninggatan, som varit ett efterfrågat läge från våra kunder under lång tid. Vi tror att detta kommer tilltala vår målgrupp på ett sätt som överraskar och ger känslan av en modern shoppingdestination utöver det vanliga, säger Ted Boman i en kommentar. 

Smarta digitala lösningar, uppgraderade provrum, självutcheckning och ett specialutvecklat RFID-system är några av nyheterna i butiken. 

Den har fått ett nytt inredningskoncept vilket ska göra att Gina Tricot kan framhäva produkterna på ett annat sätt. Det förenklar också kundvarvet samt ökar genomförsäljning och minskar lagerhållning.

LÄS OCKSÅ: Pandemin hämmade Gina Tricot – nu laddar kedja om: ”2022 har startat positivt” 

För att sudda ut sömmarna mellan fysiskt och digitalt har butiken en egen utlämningsyta där kunder kan hämta beställningar och reservationer som gjorts online. Den ligger i anslutning till ett flertal betalstationer där kunden kan slutföra köpet på egen hand utan att behöva köa till den traditionella kassan. 

Gina Tricot skriver i pressmeddelandet att de kommer att uppdatera butiken kontinuerligt, både när det gäller digital teknik och service. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev