Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

NA-KD vill öppna fler pop up-butiker – men ”orimliga” hyror hindrar en permanent satsning

Publicerad: 8 maj 2019, 05:59

Foto: Daniel Norman

NA-KD:s pop up-satsning i Göteborg har gett mersmak och ytterligare fyra, fem europeiska storstäder finns i kikaren. Samtidigt skickar grundaren Jarno Vanhatapio en syrlig passning gentemot fastighetsbolagen som han menar hindrar utvecklingen. ”De har inte hängt med i vad riktiga marknadshyror är”, säger han.


Ämnen i artikeln:

ModeNa-kd

Läs mer: Snabbväxaren online satsar på fysisk expansion: ”Fem–sex lägen klara”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeNa-kd

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News