Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Modevarumärket har femdubblat ytan i flaggskeppet: ”Behövde större lokaler”

Publicerad: 18 december 2020, 14:07

Det svenska modevarumärket A Day’s March har femdubblat ytan i sin flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm. ”A Day’s March fortsätter växa med nya satsningar och behövde större lokaler.”, säger vd Marcus Grådö.


Ämnen i artikeln:

Mode

A Day’s Marchs flaggskeppsbutik ligger på Kungsgatan i centrala Stockholm, nära Hötorgets tunnelbanestation.

Genom att ta källaryta i bruk har ytan i butiken kunnat utökas från 70 kvadratmeter till 350 kvadratmeter för att ge plats åt det växande herrsortimentet samt den nyligen lanserade damlinjen.

– Även i en pandemi så tror vi starkt på vår strategi - att vårt varumärke inte bara ska finnas online utan behöver kompletteras med fysiska butiker där vi kan visa vår kvalitet och möta våra kunder. A Day’s March fortsätter växa med nya satsningar och behövde större lokaler. Kungsgatan var vår första butik och har blivit en symboliskt viktig plats för oss, jag är glad att vi kan vara kvar och växa på adressen där vi först startade, säger Marcus Grådö i en kommentar.

Tidigare den här månaden stod den utbyggda butiken klar.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Mode

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News