Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Modekedjans nya koncept ska fylla storleksglappet

Publicerad: 9 augusti 2021, 09:31

Gina tricot utökar och lanserar nytt koncept.

Först kom småbarnskollektionen. Nu står tonåringarna på tur. Med sitt nya koncept vill modekedjan förse Generation Z med stilsäkra plagg.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Modekedjan Gina Tricot fortsätter att bredda sitt sortiment för att nå kunder i flera åldrar. 2019 lanserades småbarnskonceptet Gina Mini.

Nu släpps även konceptet Young Gina som ska fylla storleksglappet mellan 134 och 164. Målgruppen är den medvetna och stilsäkra generation Z, närmare bestämt personer födda efter millenieskiftet. 

– Efterfrågan har varit stor och det känns helt rätt i tiden att lansera Young Gina-konceptet, där vi nu adderar ett nytt storleksspann till vårt sortiment som vi tidigare saknat. Detta är en medveten målgrupp på alla plan som vet vad de vill, och nu täcker vi upp så vi kan erbjuda starka kollektioner med hög modegrad för alla, säger Karin Westas Norlander, Brand & Marketing Director, Gina Tricot.

Kollektionen som innehåller bland annat jeans, hoodies, västar och jackor, kommer efterhand att fyllas på. Kedjan kommer även att sälja sneakers från Vans.

För att den tilltänkta målgruppen ska hitta dit lanserar Gina Tricot en reklamkampanj i Tik Tok där dansarna i Faya Twinzz bjuder in följarna till en dansutmaning.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News