Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Modekedjan öppnar digital shop in shop hos second hand-aktör

Publicerad: 28 januari 2021, 12:23

Gina Tricot öppnar en digital shop in shop hos second hand-aktören Vinterie. ”Ett fint initiativ där du får chansen att ge använda kläder ett nytt värde och en andra chans”, säger hållbarhets- och kvalitetschefen Rebecca Watkins.


Ämnen i artikeln:

ModeGina TricotSecond hand

Gina Tricot inleder ett samarbete med den onlinebaserade second hand-tjänsten Vinterie.

Klädkedjan öppnar en digital shop in shop där, Second life by Gina Tricot, där utvalda plagg får nytt värde.

Plaggen är handplockade och säsongsbaserade och kommer bland annat från olika provkollektioner.

Förutom att handla där kan även kunderna ge sina använda Gina Tricot-kläder en andra chans genom att sälja dem.

– Vi är oerhört glada för ytterligare ett steg i rätt riktning mot en mer cirkulär modebransch. Ett fint initiativ där du får chansen att ge använda kläder ett nytt värde och en andra chans – genom att sälja vidare till någon annan som gärna vill ta över plaggen du själv inte längre behöver. Vi på Gina Tricot ser Vinterie som en viktig och kompletterande part för möjligheten att förlänga livslängden för våra plagg tillsammans med våra kunder, säger Rebecca Watkins i en kommentar.

Vinteries grundare Madeleine Björk hoppas att samarbetet ska leda till att parterna tillsammans kan göra second hand mer lättillgängligt och attraktivt.

– Vi hoppas att fler upptäcker fördelarna i att handla och sälja kläder second hand, både för plånboken men också för vår planet, säger hon.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeGina TricotSecond hand

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News