Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Makeup-kändisens satsning backas av Oriflame-familjen – ser samma potential som i Caia

Publicerad: 19 maj 2022, 11:12

Makeup-artisten William Värnild

Makeup-artisten William Värnild vill skapa ett varumärke som är enkelt att använda för kvinnor över 35. Hans sminkvarumärke I Will Makeup backas bland annat av arvtagarna till Oriflame-grundarna.


Ämnen i artikeln:

InfluencersHälsa och egenvårdE-handel

William Wärnlid är en välkänd profil i skönhetsvärlden och anlitas flitigt av kändisar och kungligheter. För två år sedan lanserade han även sitt eget varumärke I Will Makeup som släppte sin första produkt i år.

Nu berättar DI Digital att hans sminkkollektion backas av tunga investerare, däribland Sebastin och Jenny af Jochnick, arvtagare till grundarna av kosmetikjätten Oriflame.

Enligt Jenny af Jochnick har varumärket lika stor potential som influencern Bianca Ingrossos sminkvarumärke Caia Cosmetics.

LÄS MER: Lista: Här är Sveriges lönsammaste e-handlare

Till skillnad från Caia som riktar sig till en yngre målgrupp ser William Värnlid främst kvinnor över 35 som sin främsta målgrupp.

– Caia fyller en yngre målgrupp, medan vår kundgrupp är från 35 år och uppåt. Sedan gör Caia fantastiska produkter, så jag skulle snarare säga att de är lika viktiga på marknaden som I Will Makeup kommer att bli på sikt, säger han till DI Digital.

LÄS MER: Efter succén med Caia – här är Bianca Ingrossos nya satsning: ”Skapat något unikt” 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev