Få hela storyn
Starta din prenumeration
Etablering
Publicerad: 22 juni 2021, 07:04
Netonnet har inga planer på att öppna citybutiker.
Konkurrenterna satsar i centrala Stockholm. Men Netonnet har inga planer på att gå deras väg. ”Skall man hålla låga priser och vara lönsam måste det även återspegla sig i kostnader”, säger PR- och kommunikationschef Kristina Wärmare.
Ämnen i artikeln:
NetonnetLÄS MER: Hemelektronikjättens vd om den unika satsningen: ”Vill skapa en komplett lösning”
– Vi gläds självklart över att våra konkurrenter satsar och på så sätt ökar intresset för branschen. Det kommer att gynna även oss, framför allt eftersom större delen av kunder startar sin resa online och de allra flesta prisjämför innan sitt köp, säger Kristina Wärmare på Netonnet till Market.
Några planer på att följa efter – och satsa i centrala Stockholm har Netonnet emellertid inte.
– Vi har lagershoppar som omgärdar city och de fungerar även som logistikenheter, och härifrån arbetar vi med snabba leveranser till centralt placerade paketboxar och även hem till kunderna samma dag sju dagar i veckan, säger hon.
Kristina Wärmare, Netonnets PR- och kommunikationschef.
Foto: Pressbild
LÄS MER: Mikael Sydner: Är vapenvilan över nu – efter Elgigantens fräcka drag?
Siba hade tidigare en butik på Kungsgatan i Stockholm city, innan koncernen fattade beslutet om att pensioner varumärket och skylta om flera av butikerna till Netonnet.
– Siba var en butikskedja som fokuserade på personlig försäljning likt våra konkurrenter och skall inte jämföras med Netonnet som har e-handel som grund kompletterat med lagershoppar och ett välutvecklat självbetjäningskoncept, säger Kristina Wärmare.
Några lagershoppar i citylägen finns inte med Netonnets planer slår hon fast.
– Vår fysiska handel är koncentrerad till lägen utanför city och som oftast även utanför handelsområden där hyrorna är avsevärt mycket lägre. Skall man hålla låga priser och vara lönsam måste det även återspegla sig i kostnader.
Ämnen i artikeln:
Netonnet