Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Kappahl krymper butikerna – och gör dem mer digitala: ”Bygga om eller omplacera”

Publicerad: 9 februari 2018, 06:56

Foto: Katja Ragnstam

Kappahl ska öka försäljningen per kvadratmeter. Mindre butiker med högre digitaliseringsgrad är en del av receptet. ”Vår strategi bygger inte på antal butiker, utan på lönsamma butiker”, säger vd Danny Feltmann.


Ämnen i artikeln:

KläderButikKappahlDigitalisering

Kappahl hade ett tungt första kvartal på sitt brutna räkenskapsår. Försäljningen sjönk, liksom resultatet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News