Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Jätten på Östersjön gör butikssatsning på land: ”Varumärkesbyggande”

Publicerad: 4 november 2020, 13:54

Pandemin har inneburit stora utmaningar för Viking Line. För att nå ut öppnar rederiet nu en pop up med ett utbud som ska spegla det kryssningsresenärerna hittar i butiken ombord.


– Pop up-butiken, som nu förverkligas för första gången, är en ny typ av varumärkesbyggande aktivitet för Viking Line. Eftersom fritidsresandet på fartygen kraftigt begränsats ville vi erbjuda de röda båtarnas produkter och trevliga stämning till dem som bor i storstadsregionen, säger Ninna Suominen, chef för marknad och onlineförsäljning.

Butiken öppnar i finska köpcentrumet Iso Omena i Esbo i öster om Helsingfors.

Ett utvalt sortiment ur det resenärerna handlar ombord utlovas inom mode, skönhet och godis samt Ville Viking-produkter.

– Vi tror att människor kommer att lockas av en lägre prisnivå än priserna i land, liksom av de rödvita Ville Viking-produkterna, som speciellt barnfamiljerna älskar. Vår skeppskatt har också lovat att komma till Iso Omena för att träffa barnen, säger retailchefen Mats Kotka.

Butiken öppnar 12 november och kommer att vara öppen till 10 januari nästa år.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev