Få hela storyn
Starta din prenumeration
Etablering
Publicerad: 3 september 2020, 07:20
I fredags öppnade Jollyroom sin andra andra fysiska butik – nu i Kungens Kurva. Under helgen hade den 1 700 kvadratmeter stora butiken 2 500 besökare. ”Vi är otroligt nöjda med öppningsveckan”, säger David Smedman, ansvarig för butiksetableringarna.
Läs mer: E-handlaren fortsätter att satsa fysiskt – här öppnar Jollyrooms nästa butik
Jollyrooms första butik öppnade i februari på Kungsgatan i Göteborg.
Den 28 augusti slog e-handelsbolaget upp dörrarna i Orangeriet i Kungens Kurva söder om Stockholm.
Utbudet består av barnrumsinredning, leksaker, barnvagnar, bilstolar och diverse babyprodukter.
– Vi ser butiken som ett fint komplement till hemsidan där vi får chans att komma närmare kunden samt kunna erbjuda mer expertishjälp, säger David Smedman i en kommentar.
I butiken kan kunderna även beställa ur Jollyrooms hela sortiment online och få det hemlevererat.
Målbilden är att bli Stockholms bästa barn- och babybutik.
– Vi har fått jättefin respons från kunder som uppskattat det faktum att de kunnat testköra och titta på produkterna live innan de beställer dem i butiken.
Läs mer: Jollyroom debuterar som fysisk butik – fokuserar på gravida och nya föräldrar